top of page
WETTELIJKE BEPALING
WETTELIJKE BEPALINGEN

  1. Georges Michiels is ingeschreven aan de balie van Limburg

  2. Op onze website www.gmadvocaten.be vindt u de contactgegevens van ons kantoor

  3. Het kantoor is gevestigd te 3700 Tongeren, Elisabethwal 23 en het bijkantoor te 3500 Hasselt, Willekensmolenstraat 159

  4. De facturatie van de prestaties en kosten van advocaat Georges Michiels gebeurt door een professionele advocatenvennootschap. Alzo is mogelijk a) De maatschappelijke zetel van de vennootschap Advocatenkantoor Michiels bv is gevestigd te 3700 Tongeren, Elisabethwal 23 en draagt het btw- en ondernemingsnummer BE0870.954.684. Indien er door een andere professionele advocatenvennootschap gefactureerd wordt zullen deze gegevens vermeld worden. b) De maatschappelijke zetel van de vennootschap Gmadvocaten bv is gevestigd te 8300 Knokke-Heist, Sleutelbloemdreef 21A en draagt het btw- en ondernemingsnummer BE0877.752.413. c) Indien er door nog een andere professionele advocatenvennootschap gefactureerd wordt zullen deze gegevens vermeld worden.

  5. Meester Georges Michiels is onderworpen aan de reglementen van de Orde van Vlaamse Balies (www.advocaat.be) en aan de reglementen van de Limburgse Balie (www.balielimburg.be)

  6. Indien je verdere informatie wenst te bekomen inzake facturatie of indien je een klacht wenst in te dienen, stuur je een email naar georges@gmadvocaten.be

ALGEMENE VOORWAARDEN

  1. Tenzij er een schriftelijke advocatenovereenkomst is, gelden enkel de algemene voorwaarden zoals vermeldt alhier op www.gmadvocaten.be voor de diensten en prestaties geleverd door ons kantoor en door alle andere personen die samenwerken met ons kantoor of waarvoor ons kantoor aansprakelijk is. De cliënt erkent uitdrukkelijk deze algemene voorwaarden te aanvaarden.  Betaling van een bedrag/provisie zonder een getekende advocatenovereenkomst geldt als aanvaarding van de samenwerking- en facturatievoorwaarden op deze website.

  2. De cliënt die ons contacteert, aanvaardt de inhoud en voorwaarden opgenomen in het document advocatenovereenkomst met volledig mandaat als advocaat zoals bijgaand, tenzij dat er een andere schriftelijke overeenkomst werd gesloten. De cliënt aanvaardt tevens de inhoud opgenomen in ons document GDPR. Ons kantoor verbindt zich ertoe de vereiste zorg te besteden aan de uitvoering van de haar toevertrouwde opdrachten en gaat terzake een middelenverbintenis aan.

  3. De aansprakelijkheid van de advocaat, het kantoor, haar vennoten en medewerkers is beperkt tot de voorwaarden en het bedrag van de door hen onderschreven verzekeringspolis via de verplichte aansprakelijkheidsverzekering van de Orde van de Vlaamse Balies bij Ethias NV Prins-Bisschopsingel 73 te 3500 Hasselt polis 45.083.797. Hogere dekkingen zijn mogelijk en dienen vooraf aan de samenwerking te worden bedongen en schriftelijk overeengekomen. Indien de Balie beslist op de verzekering elders te nemen zijn die voorwaarden van toepassing.

  4. Behoudens uitdrukkelijk andersluidend beding is ons kantoor niet aansprakelijk voor de prestaties geleverd door derden, waarop zij een beroep doet.

  5. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, worden door de cliënt de verschuldigde erelonen berekend aan de hand van het bestede aantal uren, vermenigvuldigd met het toepasselijk uurtarief. De erelonen worden verhoogd met de kosten. De cliënt werd op de hoogte gebracht en indicatief aangegeven dat de naargelang procedure in totaal gemakkelijk 3000/5000/10000/20000/50000 euro meer Btw kan gaan kosten. 

  6. Alle bedragen zijn contant betaalbaar te Tongeren. a) in een B2B-relatie: De onbetaalde factuur maakt dat van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest en een schadebeding van telkens tien procent (10 %) verschuldigd is met een minimum van € 75 en een maximum van € 2500 per factuur. b) in een B2C-relatie: Ingevolge de wet van 24.05.2023 houdende invoeging van de minnelijke invordering bij consumenten is een eerste aanmaning tot betalen gratis, voor een volgende rekenen we 7.50 euro conform de wet. Intresten aan de wettelijke intrestvoet en schadebeding lopen vanaf 14 dagen na de eerste aanmaning. Op onbetaalde facturen is 14 dagen na de eerst aanmaning een schadebeding verschuldigd dat berekend wordt zoals in de wet bepaalt en beperkt tot 2000 euro.

  7. In geval van niet-betaling van een ereloonnota is ons kantoor/de advocaat gerechtigd van rechtswege en zonder ingebrekestelling haar toekomstige werkzaamheden op te schorten. Ons kantoor/de advocaat is niet aansprakelijk voor schade die zou voortvloeien uit de schorsing van haar werkzaamheden of de beëindiging van haar overeenkomst met de cliënt.

  8. De rechtsverhouding tussen ons kantoor en de cliënt is onderworpen aan het Belgische recht en de rechtbank van Limburg, afdeling Tongeren, onverminderd het recht voor ons kantoor om gerechtelijke stappen te ondernemen voor de rechtbanken van het rechtsgebied van de cliënt.

  9. Geschillen kunnen aangekaart worden via de Ombudsdienst Advocatuur, gelegen te 1000 Brussel, Staatsbladstraat 8 (E-mail: oca@ligeca.be). Het kantoor staat open voor bemiddeling.

  10. Er wordt inzake vordering/facturatie inzake kosten en ereloon toepassing van de wettelijke regeling inzake opeisbaarheid en BTW voor advocaten. "Eventueel recht op aftrek ontstaat slechts na betaling van het voorschot of afrekening.”

  11.  De btw wordt niet vergoed door de Rechtstbijstand, wanneer deze btw door de verzekeringnemer kan gerecupereerd worden. De btw blijft verschuldigd door de cliënt indien deze niet betaald wordt door de werkgever of verzekeringnemer die een geldig btw-nummer heeft. De btw kan immers door de verzekeringnemer gerecupereerd worden door de toepassing van de Beslissing E.T. nr. 126.564/2 van 23 september 2016 van de Algemene Administratie van de Fiscaliteit.

ALGEMENE VOORWAARDEN
GDRP-PRIVACY
GDPR / PRIVACY

 

  1. De cliënt staat de advocaat toe om zijn persoonlijke info op te slaan en te verwerken in een fysiek en digitaal dossier en dit in overeenstemming met de bepalingen van de GDPR (General Data Protection Regulation). Het verstrekken van de persoonlijke gegevens gebeurt uitsluitend in de context van de uitvoering van het mandaat van de advocaat en/of op grond van de wettelijke bepalingen aan dewelke de advocaat onderworpen is.

  2. Deze persoonlijke gegevens kunnen, in het kader van de opdracht van de advocaat, worden kenbaar gemaakt aan derden (rechtbank, notaris, gerechtsdeurwaarder, advocaat, medewerker, stagiair,..). Deze kennisgeving wordt geacht te gebeuren met de toestemming van de cliënt.

  3. De vertrouwelijkheid van de persoonlijke gegevens wordt gegarandeerd door de advocaat.

  4. De persoonlijke gegevens mogen op geen enkele manier aangewend worden voor reclamedoeleinden.

  5. De cliënt geeft de toestemming om uitspraken (vonnissen, beschikkingen, regelingen,..) waarin hij betrokken is publiekelijk kenbaar te maken als zijnde rechtspraak, hetzij als publiciteit van het kantoor. De cliënt geeft eveneens de toestemming om een positieve aanbeveling publiekelijk kenbaar te maken en commercieel aan te wenden via de website of sociale media.

  6. De advocaat mag de info/gegevens van de cliënt in zijn databank opslaan en mag deze gebruiken om de cliënt alle berichten inclusief commerciële boodschappen te versturen.

  7. De advocaat slaat alle info ook op in de cloud gezien hij werkt met het beheerprogramma Kleos van de firma Kluwer.

  8. Alle nuttige informatie over de bewaring, het recht op toegang, rectificatie, verwijdering, uiterlijk, correctie, overdracht en wijziging van de persoonlijke gegevens die aan de advocaat zijn toevertrouwd, kan worden geraadpleegd op www.gmadvocaten.be of verkregen op eenvoudig schriftelijk verzoek aan georges@gmadvocaten.be of op het kantooradres.

  9. Het kantoor wordt vertegenwoordigd door Meester Georges Michiels en het hoofdkantoor is gevestigd te 3700 Tongeren, Elisabethwal 23 en met bijkantoor te 3500 Hasselt, Willekensmolenstraat 159.. Buiten dze kantoren wordt er geen consultaties gegeven. 

  10. Waarschuwing naar de cliënten inzake privacy, gegevensbescherming en vertrouwelijkheid ingevolge het gebruik van digitale communicatie en gebruik van diverse apps zoals o.a. messenger, Facetime, whatsapp, we transfer, Zoom, videoconferentie edm. In het kader van mijn dienstverlening aan u, is het niet uitgesloten dat zowel door u als door mijzelf of een door mij aangestelde medewerker of stagiair, gebruik wordt gemaakt van digitale communicatiemiddelen. Hierbij wens ik u erop te wijzen dat ik bij het gebruik hiervan niet dezelfde absolute vertrouwelijkheid kan waarborgen van de met u uitgewisselde informatie dan zoals bij een raadpleging op kantoor. Als u hiermee niet akkoord gaat, moet u mij op kantoor raadplegen. Wanneer wordt geopteerd voor een digitale vergadering met opname van het gesprek, verzoek ik u om mij voorafgaand aan dit gesprek uw schriftelijke toestemming voor de opname te bezorgen. In ieder geval geef ik u op geen enkele wijze toestemming een professioneel gesprek om welke wijze dan ook te registreren of op te nemen zonder mijn uitdrukkelijk schriftelijke voorafgaande toestemming. Voor het kunnen versturen van een uitnodiging voor een digitale vergadering wordt de leverancier van het digitale communicatiemiddel echter noodzakelijk in kennis gesteld van uw e-mailadres of telefoonnummer. Als u hiermee niet akkoord gaat, kan geen digitale vergadering plaatsvinden en moet u mij op kantoor of telefonisch raadplegen. 

  11. Het dossier kan worden vernietigd vijf jaar na het einde optreden of  na de factuur. De cliënt dient zijn originelen zelf te behouden of tijdig terug te vragen voor afsluiten van het dossier. Dit is de verantwoordelijkheid van de cliënt.

bottom of page